Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 10:06:46
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Remoncik silnika  (Przeczytany 6471 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

fragles10003

  • Gość
Remoncik silnika
« dnia: Lutego 05, 2011, 09:29:23 »

Chłopaki chciałbym zrobić remoncik silnika w jawie 350 ts tylko nie wiem co dokładnie mam zrobić wymiana tłoków wodzików, sprzegła to na 100% a co jeszcze?? czytałem ze robi sie regeneracje wału (po co) jakieś labirynty  sie wymienia itp. jestem w 2 suwach żółty wiec zwracam sie do was   
Zapisane

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Remoncik silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 05, 2011, 09:39:47 »

Szlif,regeneracja wału(tak tam jest labirynt, jak będzie wylatany nie będzie chciał ci palić z kopa(będą za niskie obroty żeby zassać mieszankę))
łożyska, oglądasz skrzynie jak trzeba to prowadnica, wodziki, automat zmiany biegów. No i tak możesz sobie kosz sprzęgłowy od CZ założyć. No jeszcze Automat sprzęgła łañcuszek sprzęgłowy. Ogólnie wszystko co masz w silniku na nowe. Simeringi itp. Ale nie musisz wszystkiego dokonujesz oględzin wał, szlif łożyska chyba najważniejsze.
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

fragles10003

  • Gość
Odp: Remoncik silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 05, 2011, 09:45:27 »

zdejmowałem cylinder to wał jest idealny 0 luzu na korbowodach
Zapisane

fragles10003

  • Gość
Odp: Remoncik silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 05, 2011, 09:46:57 »

a czemu kosz sprzęgłowy od CZ tamten nie dobry ??
Zapisane

Luki

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 128
Odp: Remoncik silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 05, 2011, 09:53:22 »

Kosz od CZ lepiej chodzi w silniku ts niż oryginalny...
Zapisane
Ogar 205
CZ 175/487
Ogar 200
Jawa 350/638.1

gringo

  • Gość
Odp: Remoncik silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 05, 2011, 10:02:54 »

a czemu kosz sprzęgłowy od CZ tamten nie dobry ??

w cz jest większa powierzchnia efektywnie pracująca, <<< CZ350

<< Jawa TS
Zapisane

Lukass102

  • Gość
Odp: Remoncik silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 05, 2011, 11:49:22 »

Wymieniasz po prostu to, co jest zużyte. Regenerujesz to co jest zużyte i nadaje się do regeneracji. Tylko musisz wiedzieć o trwałości poszczególnych elementów i musisz wiedzieć co się zużywa w tym silniku. A gdy taki silnik dojeżdża przebiegu odpowiadającemu naprawie głównej, to góra idzie do szlifu, wał do regeneracji, być może jakieś elementy skrzyni (ale na to nie ma reguły, choć zazwyczaj automat zmiany biegów już ma luzy), łañcuszek sprzęgłowy bankowo leci i być może współpracujące z nim koła zębate. Tarcze sprzęgłowe też raczej będą skoñczone. Ale sprzęgło w remoncie nie musi być koniecznie uwzględnione gdy np. kasy brak a jeszcze jest ok. Potem można se zrobić, a najważniejsze to w środku zrobić porządek.
A gdy szykuje Ci się remont, a nie znasz przeszłości silnika to nie musi oznaczać to remontu głównego. Tak czy siak, wszystko sprowadza się do dokładnych oględzin i pomiarów.
Jeśli chodzi o wał, to pierwsze co w nim pada, to uszczelnienie środkowe i tamte łożyska.
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Remoncik silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 05, 2011, 11:54:31 »

Remont silnika... to pojęcie o szerokim zakresie ale podstawą jest wymiana łożysk i uszczelniaczy.
Szlif cylindrów możemy zrobić na koñcu. Byle w bloku silnika wszystko było cacy.
Koniecznie trzeba wymienić łożyska boczne wału i ich uszczelniacze.
Kontrolujesz luzy łożysk skrzyni, jak są to też do wymiany. Kontrolujesz zamocowanie automatu zmiany biegów. Musi twardo siedzieć na swoim miejscu. Oceniasz wodziki i ich prowadnicę oraz tryby skrzyni czy wyglądają jak powinny. Czy nie są gdzieś po piłowane albo wyłamane. Wymieniasz łañcuszek sprzęgłowy i tarcze sprzęgła.  Możesz też wymienić sprężynkę odpychającą d¼wignię zmiany biegów i sprężynki ustalające ( bo wbiciu biegu odbija )
W wale nawet jak nie ma luzów wypadało by rozpołowić go i wymienić uszczelnienie labiryntowe razem z tulejami. ( od tego zależy czy silnik będzie podczas rozruchu zasysał mieszankę i potem ją sprężał - taki urok Twinów)
Sprawdzasz też stan czoła wału ( tej przegrody między skrzyniami korbowymi ) czy wchodzi ciasno i nie jest uszczerbiona . W razie gdy jest zużyta trzeba ją wymienić.
Zostaje nam góra. Kupujemy tłoki razem z pierścieniami i niesiemy do zakładu gdzie robią szlify cylindrów. Lepiej jest najpierw iść pokazać cylindry by ocenili na jaki rozmiar szlifu będą robione cylindry. No i zostają nam łożyska w główce korbowodu. Te w tłoku. Najlepiej jest kupić szpilki , dystanse , i je na smar poukładać. Taki zestaw pracuje ciszej i ma dłuższą żywotność. No i oczywiście nowe uszczelki pod cylinder , i głowicę.
Nowe świece. Kupujesz nowe części zapłonu i ustawiasz.
Jeżeli silnik złożyłeś poprawnie, a masz dobrze szlif zrobiony to silnik będzie chodził nawet na przestawionym zapłonie  ;)
« Ostatnia zmiana: Lutego 05, 2011, 12:45:32 wysłana przez Nightwish »
Zapisane
    Status GG

Lukass102

  • Gość
Odp: Remoncik silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Lutego 05, 2011, 11:57:29 »

Tłoki kupujesz po oględzinach cylindrów :P
Zapisane

Kanter

  • Grupa Podlasie
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1771
  • JAWA TS 350 638-1/639
Odp: Remoncik silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Lutego 05, 2011, 13:22:57 »

kolego czasem tak bywa że w czasie remontu wyjdzie, że trzeba będzie dać nowe połówki silnika...
wszystko zależy od poprzedniego właściciela jak był rozbierany, od Ciebie również to zależy jak go potraktujesz.... :)
Zapisane
Jawa TS 350 638-1/639

fragles10003

  • Gość
Odp: Remoncik silnika
« Odpowiedź #10 dnia: Lutego 05, 2011, 13:26:11 »

Dzieki chłopaki jak rozbiorę silniczek to sie odezwę a co do szlifu to był robiony 4 szlif rok temu przez poprzedniego właściciela  ale po jednym sezonie silnik niestety sie rozpadł wodzika na pewno pad bo nie ma 3 biegu i 4  sprzęgło juz sie tak ślizga ze nie można ruszyć i nie trzyma wolnych obrotów jednym słowem masakra nie da sie je¼dzić  
Zapisane

fragles10003

  • Gość
Odp: Remoncik silnika
« Odpowiedź #11 dnia: Lutego 05, 2011, 13:27:27 »

a co do rozkładania to juz sobie dorobiłem ściągacz
co do składania to myśle sylikon + uszczelka
« Ostatnia zmiana: Lutego 05, 2011, 18:29:40 wysłana przez Nightwish »
Zapisane

Kanter

  • Grupa Podlasie
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1771
  • JAWA TS 350 638-1/639
Odp: Remoncik silnika
« Odpowiedź #12 dnia: Lutego 05, 2011, 13:30:47 »

przy okazji możesz jeszcze tłumiki wyczyścić ;)
ja jak robiłem remont to i pomyślałem o tłumikach... jak doszło do czyszczenia to był tak brudny że nie wiadomo co z niego wylatywało ;) więc możesz wziąć to po uwagę :)
a co masz zamiar sklejać silnik? silikon? uszczelka bez silikonu? czy silikon plus uszczelka?
Zapisane
Jawa TS 350 638-1/639

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Remoncik silnika
« Odpowiedź #13 dnia: Lutego 05, 2011, 18:35:51 »


ja też tak robiłem że dawałem uszczelkę + silikon
bardzo jest ważne żeby odtłuścić miejsce tzw. zgrzewu :)

Jak u Ciebie z automatem ? ma luzy ?


Uszczelka nie jest przewidziana między kartery. Wystarczy sam jakiś środek uszczelniający. No i odległość od szlifu podaje się w przebiegu, nie w czasie. Ale w jeden sezon przypuszczam, że raczej wiele tego przebiegu nie było, więc może nie trzeba będzie tykać. Ale obmierzyć i tak trzeba.


Sorry za zamieszanie ale rozbiłem wątek bo był  <offtopic> i trochę wiadomości zostało w tamtym więć jako cytaty umieściłem tu. Za wszelkie niedogodności Sorry  ;)
I nie robić dalej off topa, macie teraz 2 wątki. jeden o tłumikach, drugi o remoncie
« Ostatnia zmiana: Lutego 05, 2011, 18:38:11 wysłana przez Nightwish »
Zapisane
    Status GG
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Remoncik..hehe

Zaczęty przez adamnajawie « 1 2 » Eksploatacja

38 Odpowiedzi
15087 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 10, 2006, 18:31:10
wysłana przez carlos
7 Odpowiedzi
6584 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 09, 2007, 15:01:55
wysłana przez madras30
40 Odpowiedzi
9956 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 04, 2008, 18:17:52
wysłana przez natal007
7 Odpowiedzi
4872 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 04, 2008, 09:13:30
wysłana przez KondziorR
11 Odpowiedzi
1503 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 24, 2022, 20:16:55
wysłana przez Makaron