Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 21, 2025, 00:22:40
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Rozerwany simmering :(((  (Przeczytany 8698 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

grochu

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 115
Rozerwany simmering :(((
« dnia: Kwietnia 27, 2011, 23:44:43 »

Witam Panowie.
Od tygodnia jeździłem na rozerwanym simmeringu przy prądnicy, dopiero dzisiaj się zorientowałem gdy kręciłem przy zapłonie myśląc że to jest przyczyną słabej siły itd.
Od czego mogło tak się stać, i aż tak!!?? :(
Pierwszy raz widzę aż tak rozwalony.
Pół zapłonu zachlapane olejem, a myślałem że to świece skończyły żywot.
Jutro kupuję następny.
Miałem założony Gufero. Jak wytrzymują u Was tańsze/zwykłe simmeringi?
W między czasie kupię porządny i założę.
Pozdrawiam

Po wyjęciu



Oj aż mi smutno :(
Zapisane
Z Cezetką jest jak z kobietą, poznasz, pokochasz a później rozbierasz.
A ze skuterem jak z prostytutką, siadasz i jedziesz.

http://www.youtube.com/user/grochu1103?feature=mhum

http://polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/125736

gg 9594878

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Rozerwany simmering :(((
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 28, 2011, 00:02:41 »

to widze jest taki jak w agmocie po 4 zł ?
mi ludzie naprawiający samochody kazali kupować simmeringi robione do samochodów, czyli po kilkanaście - kilkadziesiąt złotych sztuka, zależy jaki, gdzie kupowany, i jakiej firmy
od razu usłyszałem stwierdzenie że te tanie były dobre dopóki w polsce robił je naprzykład stomil czyli jeszcze jakieś 10 lat temu, a teraz te tanie to szajs i że jakość simmeringu sprawdza się wyginając go na boki 
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

grochu

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 115
Odp: Rozerwany simmering :(((
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 28, 2011, 00:13:00 »

No te akurat są twarde, po 10 zł.
Ja zrobiłem na tym 2500 km
Zapisane
Z Cezetką jest jak z kobietą, poznasz, pokochasz a później rozbierasz.
A ze skuterem jak z prostytutką, siadasz i jedziesz.

http://www.youtube.com/user/grochu1103?feature=mhum

http://polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/125736

gg 9594878

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Rozerwany simmering :(((
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 28, 2011, 00:25:38 »

mają być miękkie - im bardziej miękkie tym lepsze
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

FIS

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 420
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Rozerwany simmering :(((
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 28, 2011, 10:11:46 »

W Polsce uszczelnienia typu Simmera są wykonywane w 5 róznych rodzajach materiałów:
Bazowy kauczuk: temp pracy:
- nitrylowy NBR -30-+100
- Nitrylowy -50-+120
- Etylenowo-akrylowy AEM -25-+175
-fluorowy FPM -20-+250


Wy potrzebujecie - AEM Etylenowo-akrylowy - oznaczenie producenta - 75EA
Zastosowanie:
- oleje silnikowe i przekładniowe
-weglowodory alifatyczne i aromatyczne
-oleje hydrauliczne

Twardość 75[IRHD +/- 5]
Do Dżawy pod pradnicę proponuję dobrac typ AOD lub AO.
Dla dobrych gniazd proponuję AO dla zniszczonych AOD.

Tylko dla orłów - dobre gniazdo charakteryzuje się:
- średnica w odchyłce fi DH8
- chropowatość Ra 2,5
kąt wejścia 5-10 stopni, krawędzie nieuszkodzone.
Parametry wału:
- fi d h11
- chropowatosć max (tu uwaga MAX!!!) Ra 0,32
- promień wejścia - 0.6 - 1 mm lub kat 20* - 30* krawędzie wypolerowane.

P.S.1
Twardosć nie jest zadnym parametrem.
P.S.2
Podejrzewam, że simmer pekł - gdyż nie wytrzymał warunków pracy (zły materiał), lub został wbity srubokrętem.

O! Wlazło!
Modły pomogły.

Jak wstawię piąty rodzaj materiału - to zaraz obcina post. Wolna strefa nie lubi siliconu!!!
- siliconowy MVQ
Przez "c" - wlazło.
Ale jaja..
Anty spam - czy co?
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 28, 2011, 10:29:06 wysłana przez Święty Piotr »
Zapisane

Karolex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Rozerwany simmering :(((
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 28, 2011, 12:18:35 »

Coś tam musiało wpaść i zrobić swoje, albo ktoś taki już założył. Simeringi nie rozkładają się samoistnie w ten sposób.
Zapisane
Ludzie sami sobie utrudniają życie.
A potem pier* że życie trudne.

grochu

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 115
Odp: Rozerwany simmering :(((
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 28, 2011, 14:41:52 »

Możliwe że farba w wirnika odprysnęła, jest ona twarda i mogła przeciąć uszczelniacz.
A zakładałem sam, powoli i starannie  ;)
Dzisiaj włożyłem nowy, taki za 4zł, jestem ciekaw ile wytrzyma.
Zapisane
Z Cezetką jest jak z kobietą, poznasz, pokochasz a później rozbierasz.
A ze skuterem jak z prostytutką, siadasz i jedziesz.

http://www.youtube.com/user/grochu1103?feature=mhum

http://polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/125736

gg 9594878

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Rozerwany simmering :(((
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 28, 2011, 17:38:08 »

fisie czasem aż miło poczytać co piszesz, a czy te -fluorowy FPM -20-+250 są odporne na olej do dwusuwów i benzynę ? i czy jakieś znaczenie mają kolory simmeringów ?
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

FIS

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 420
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Rozerwany simmering :(((
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 29, 2011, 09:08:08 »

Miło że Ci się czasami podoba.

Fluorowy:
- oleje i smary mineralne
- węglowodory alifatyczne i aromatyczne
- trudnopalne ciecze hydrauliczne typu HSC i HSD
- woda do +100*

Nic nie ma o syntetykach i olejach silnikowych. Pewnie też będzie dobry (działać powinien)- ale ten co napisałem w poście powyżej będzie lepszy i napewno odporny na warunki pracy w silniku - co byś sobie w nim nie zastosował.
Węgloworór alifatyczny = benzyna.
Czyli moja propozycja się nie zmienia.
Etylenowo-akrylowy :
- oleje silnikowe i smary
- węglowodory alifatyczne i aromatyczne
-oleje hydrauliczne

Dane te podaję z katalogu producenta z 2008 roku.
Skoro stoi "oleje silnikowe" - zatem spełnia wszystkie warunki pracy tego oleju (pod względem chemicznym) w silniku.
Zaś budowa (konstrukcja) kształtu uszczelnienia powinna dodatkowo spełniać fizyczne wymagania co do warunków pracy w miejscu gdzie jest ten "simmer" zabudowany.


Ale możesz natknąć się na takie cuś - w sklepie internetowym:
"Kauczuk Fluorowy /FPM/ o twardości 80*Sh odporność na media: /oleje i smary mineralne, węglowodory alifatyczne i aromatyczne, trudnopalne ciecze hydrauliczne typu HSC,HSD, oleje syntetyczne."

SH - twartość Schore'a

Uwierzysz komu zechcesz - wszak producent nic nie pisze o olejach syntetycznych. Sprzedawca sobie dodał???
Oleje i smary mineralne - to niekoniecznie oleje silnikowe - choć też. To takie bardzo ogólne określenie.
Olej wrzecionowy też jest olejem mineralnym, lecz nie silnikowym na przykład.
Także nie każdy olej maszynowy jest olejem silnikowym. Itd, itp.


Nam natomiast chodzi o dobranie elementu - stricte do silnika spalinowego i to jeszcze 2T - a więc mającego większe wymagania co do szczelnosci oraz majacego trochę bardziej odmienne warunki pracy - kompresja w skrzyni korbowej, temperatura, benzyna, olej, wysokie obroty, trudne warunki pracy - zapylenie grafitem i cząstkami ze smarem i olejem pomieszanym z kurzem i błotem.

Nic mi nie wiadomo o rozróznianu simmeringów po kolorze jako ogólnym sposobie ich selekcji czy segregacji.
Zakładałem już rózne "simmery" - czerwone, pomarańczowe, filoletowe, czarne, białe, zielone i wszystkie były przeznaczone do silników lub skrzyń biegów mniej wiecej w te same miejsca i warunki pracy co zwykle.

Mała uwaga na koniec:
Mój poprzedni post traktował o uszczelnieniu od strony prądnicy/altka
Od strony sprzęgła powinno się podejść do sprawy odrobinę inaczej.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 29, 2011, 09:21:40 wysłana przez Święty Piotr »
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Rozerwany simmering :(((
« Odpowiedź #9 dnia: Maja 11, 2011, 16:58:38 »

zdobyłem uszczelniacze corteco 8 zł sztuka od renault, ale jest na nich NBR - więc to te najgorsze - zakładać czy nawet sobie głowy nie zawracać i szukać FPM lub AEM ?
« Ostatnia zmiana: Maja 11, 2011, 17:04:10 wysłana przez mostasz »
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

iroq2

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 255
  • Jestem Ślązakiem nie Polakiem->jestem za Autonomią
Odp: Rozerwany simmering :(((
« Odpowiedź #10 dnia: Maja 11, 2011, 19:54:26 »

o ile się nie myle to te fluorowane to FPM tak skrót bo to ma kilka nazw Viton też je określa ? jak sie myle prosze o poprawe ja dałem za te FPM 32 zł sztuka heh


Ps nie wiem jak u was ale ciezko są dostepne FPM Pod prądnice do 6V te FPM Ja kupowałem u (allegro) SklepGraf  mają takie 25x62x7 czyli szerokośc mniejsza o 1mm ale to nie problem
« Ostatnia zmiana: Maja 11, 2011, 20:40:37 wysłana przez iroq2 »
Zapisane

FIS

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 420
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Rozerwany simmering :(((
« Odpowiedź #11 dnia: Maja 11, 2011, 23:21:34 »

mostasz - jutro odpowiem bo dziś mi sie nie chce już grzebac.


Iroq - jaki typ zakładasz tych simmerów - bo 25 tam chesz dać- ale z warga przeciwbłotną czy bez?  :)

Jak bez to sobie daruj - bo Ci rów na wale wychechłają - no chyba ze Ci na tym nie zalezy....  :)
Zapisane

iroq2

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 255
  • Jestem Ślązakiem nie Polakiem->jestem za Autonomią
Odp: Rozerwany simmering :(((
« Odpowiedź #12 dnia: Maja 11, 2011, 23:34:21 »

mostasz - jutro odpowiem bo dziś mi sie nie chce już grzebac.


Iroq - jaki typ zakładasz tych simmerów - bo 25 tam chesz dać- ale z warga przeciwbłotną czy bez?  :)

Jak bez to sobie daruj - bo Ci rów na wale wychechłają - no chyba ze Ci na tym nie zalezy....  :)


PS AO są o to ci chodzi czy jak z tą wargą ?
Zapisane

FIS

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 420
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Rozerwany simmering :(((
« Odpowiedź #13 dnia: Maja 11, 2011, 23:54:47 »

I AO i AOD są z wargą - tylko że jedne maja prążki na zew. pierścieniu i lepiej uszczelnia kijowe gniazdo.
Czyli mozesz załozyć AO lub AOD.
Tak jak stoi powyżej. Na PW masz wyjaśnione szczegóły montażu, aby to polatało...
Lewa stronę silnika załatwiamy inaczej... czyli nie tak samo. Tam nie pchacie wargi przeciwbłotnej bo z obu stron simmera jest czysto i jest olej. Wiec pakujecie typ A lub AD.
« Ostatnia zmiana: Maja 12, 2011, 10:06:15 wysłana przez Święty Piotr »
Zapisane

mirekm71

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 210
Odp: Rozerwany simmering :(((
« Odpowiedź #14 dnia: Maja 12, 2011, 00:51:31 »

W Polsce uszczelnienia typu Simmera są wykonywane w 5 róznych rodzajach materiałów:
Bazowy kauczuk: temp pracy:
- nitrylowy NBR -30-+100
- Nitrylowy -50-+120
- Etylenowo-akrylowy AEM -25-+175
-fluorowy FPM -20-+250


Wy potrzebujecie - AEM Etylenowo-akrylowy - oznaczenie producenta - 75EA
Zastosowanie:
- oleje silnikowe i przekładniowe
-weglowodory alifatyczne i aromatyczne
-oleje hydrauliczne

Twardość 75[IRHD +/- 5]
Do Dżawy pod pradnicę proponuję dobrac typ AOD lub AO.
Dla dobrych gniazd proponuję AO dla zniszczonych AOD.

Tylko dla orłów - dobre gniazdo charakteryzuje się:
- średnica w odchyłce fi DH8
- chropowatość Ra 2,5
kąt wejścia 5-10 stopni, krawędzie nieuszkodzone.
Parametry wału:
- fi d h11
- chropowatosć max (tu uwaga MAX!!!) Ra 0,32
- promień wejścia - 0.6 - 1 mm lub kat 20* - 30* krawędzie wypolerowane.

P.S.1
Twardosć nie jest zadnym parametrem.
P.S.2
Podejrzewam, że simmer pekł - gdyż nie wytrzymał warunków pracy (zły materiał), lub został wbity srubokrętem.

O! Wlazło!
Modły pomogły.

Jak wstawię piąty rodzaj materiału - to zaraz obcina post. Wolna strefa nie lubi siliconu!!!
- siliconowy MVQ
Przez "c" - wlazło.
Ale jaja..
Anty spam - czy co?

 <lookaround> cholera, tego sie nigdy nie naucze a szkoda. Taka drobna uwaga bo nie wspomniano albo mi umknelo. Simmering nalezy naoliwic w miejscu gdzie styka sie z walem aby zapobiec uszkodzeniu. Chociaz pewnie nie to bylo przyczyna uszkodzenia Twojego bo zrobiles 2500 km.
Zapisane
Jawa 350 634 1983r jawulka + velorex
Mz Trophy 71'
Zaporozec xl700

Zawsze pale na starter!

FIS

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 420
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Rozerwany simmering :(((
« Odpowiedź #15 dnia: Maja 12, 2011, 10:09:28 »

mostaesz- no faktycznie, lekki syf.
On jest bardziej do przekładni.
Poprostu moze stwardnieć. Ja bym poszukał czegoś lepszego.  :-/
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Rozerwany simmering :(((
« Odpowiedź #16 dnia: Maja 12, 2011, 11:23:42 »

na stronie spintecha znalazłem coś takiego:
http://spintech.pl/lozyska,7,0,7.html

czy różnią się nazwy AO (już napisałeś) TC i CC ?

i dlaczego corteco są dużo droższe od innych ? kilkaset procent w sumie, może poprostu te corteco mimo kiepskiego materiału przeżyją wszystkie te tanie ?

ciekawe z jakiego materiału są te po 3 zł dostępne na allegro i w sklepach do dwusuwów

jeszcze szukając po allegro natknąłem się na coś takiego:

http://allegro.pl/j579-uszczelniacz-walu-korb-czeski-jawa-jawka-50-i1571395084.html

15 zł czeski na wał akurat do małej jawki i do tego nbr - na mój węch to 90 % starych motocykli jeździ na nbr a prawie wszystkie tanie to też nbr
« Ostatnia zmiana: Maja 12, 2011, 12:43:54 wysłana przez mostasz »
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

FIS

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 420
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Rozerwany simmering :(((
« Odpowiedź #17 dnia: Maja 12, 2011, 14:09:02 »

W swoich postach opisałem polską produkcje. Nie jestem w stanie opisac całej prod światowej.
Traktujcie to jako elementarz a nie wytyczne że tak a nie inaczej.

Sami możecie przecież też robić sobie testy, łapać doświadczenie.

Wasze Jawy są z okresu gdzie nie było olejów syntetycznych, nawet inny był skład benzyny.
Dlaczegóżby zatem nie stosować nowszych materiałów na uszczelinienia.
Kiedyś uszczelniano dwusowy korkiem NSU 100 Pony czy Quick, potem filcem BMW R71.

Potem stosowano Simmeringi. Jesxcze nie tak dawno bo około 5 lat temu w produkcji w kraju były tylko 3 typy uszczelnień dziś mamy 5, za lat 10 bedzie ich może nawet z 20.
Z mechaniką jest jak z medycyną - trzeba si ę wciąż doszkalać i uczyć, a nie osiąść na laurach ze jest się jedynym nieomylnym w okolicy.
I.
Tak na marginesie - KAŻDEMU MECHNIKOWI MOŻNA WYTKNĄĆ BŁĘDY.
Nie ma ludzi idealnych.
A wiecie kto się nie myli? - ten kto nic nie robi.
Zatem - nie twierdze że moja teoria jest NAJ.
I dlatego nie podam sztywnej recepty co zastosować aby jeździło. kazdy z Was powinien wypracować sobie własne metody, a wiedza ogólna i znajomość rynku powinny Wam to nie dość że ułatwić to jeszcze skrócić czasowo, pozwalając nie błądzić w stosowaniu zupełnie niedorzecznych i nieprzemyślanych teorii.
Zapraszam do bibliotek - no i może czasem do internetu.
Dlaczego tak?
Do w książkach wiedza jest 100%.
A w necie niekoniecznie.  ;)
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Rozerwany simmering :(((
« Odpowiedź #18 dnia: Maja 12, 2011, 15:26:57 »

fisie nikt cię o nic nie posądza, tym bardziej o brak fachowości - jesteś jedną z najbardziej rzeczowo piszących osób na forum, ja tylko próbuję dojść o co w tym wszystkim chodzi - czyli jakie są rodzaje simmeringów i co można kupić a czego nie - bez ciebie bym nie wiedział że simmeringi są robione z różnych materiałów

co do doświadczeń to strzelam że te corteco nbr wytrzymają 10 lat jazdy, ale wolałbym nie doświadczyć nawalenia simmering'a 100 km od domu, więc dla spokoju sumienia włożę fpm
jestem tylko czysto ciekaw czy wszystkie simmeringi w cenie do 10 zł są to nbr ? bo po kilku telefonach do hurtowni stwierdzam że chyba tak
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

FIS

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 420
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Rozerwany simmering :(((
« Odpowiedź #19 dnia: Maja 12, 2011, 15:50:11 »

Nieee, no ja się Mostaszu nie usprawiedliwam - chyba.  :P

Dałem zajawkę - drążcie głębiej sami.
Jestem już lekko po za tym wszystkim - cale - wicie - rozumicie.  ;]
Czyli własnie viteonowe lub inne uszczelinienia takich firm jak Cometic czy James Gaskets.

Przezyłem nawet szok jakiś czas temu - kiedy "Firma kazała" mi założyć simmering odwrotnie.
Są dziwne konstrukcje na tym świecie jeszcze - a Jawa to też jedna z nich.
Właśnie odebrałem telefon - temat - ułozyskowanie przemysłowych silników elektrycznych.
I wiecie co...? - z tą rozszerzalnością cieplną to tak do końca tak rózowo też nie jest.
Ale to już moze kiedyś w inym watku (zaczęte w "szymy 350 coś tam coś tam"). Jakby mi się udało dorwać 2 połówki bloku z Jawy to bym spróbował też "rozwalić" system łozyskowania tego cholernego wału. Tam musi być jakiś prostacki myk.


10 lat jazdy - mówisz? Hm...

Hm, ja robie na motocyklu od 18000 do 28000 km rocznie więc jak myslisz,
co jaki okres musiałbym remontować Jawę?  :>

Ale się ku..a w tym watku powaznie zrobiło... jak w Kościole Pany czy w jakimś instytucie...
Dajcie tu troszku blusa... :D
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Rozerwany simmering :(((
« Odpowiedź #20 dnia: Maja 12, 2011, 15:54:46 »

w jawie to wał się i tak co 30 000 regeneruje
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

FIS

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 420
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Rozerwany simmering :(((
« Odpowiedź #21 dnia: Maja 12, 2011, 16:00:17 »

Powiedz to Jawolowi.   ;)
Zapisane

iroq2

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 255
  • Jestem Ślązakiem nie Polakiem->jestem za Autonomią
Odp: Rozerwany simmering :(((
« Odpowiedź #22 dnia: Maja 12, 2011, 20:25:44 »

majzel heh zrobił 45 000 i nie regeneruje wału to taka nastepna propaganda chyba pbo nie jest powiedziane tak mi się wydaje :):P na tajwanskich korbowodach ;;)
« Ostatnia zmiana: Maja 12, 2011, 20:35:03 wysłana przez iroq2 »
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Rozerwany simmering :(((
« Odpowiedź #23 dnia: Maja 12, 2011, 21:46:52 »

Iroq , 46000 w sumie na tej ramie (w miedzyczasie była przekładka silnika) , 33000 miedzy remontami na silniku 638 . Czyli jakbym zrobil tak jak fabryka kazała (szlif co 25-30'000 km) to pewnie bym nie rozwalił cylindra =] Ale fakt - na tajwańskich korbach i jakiśtam tłokach , żadnych oryginalnych . Po tych 33000 wydaje mi się że oprócz łożysk na wale nie ma potrzeby nic robić , luzów pionowych na korbach nie ma , robota bedzie : łożyska , uszczelniacze , wodziki , przesówki , no i nowe cylki i ich szlif .
A propos tematu - uszczelniacze wytrzymały , nie miałem do nich zastrzeżeń , ale dam nowe oczywiście i mam nadzieję zaczerpnąć z wiedzy FIS'a podanej w tym temacie =)
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Simmering w WSK

Zaczęty przez adamnajawie Mechanika

1 Odpowiedzi
3540 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 18, 2007, 18:31:09
wysłana przez jawol RIP
simmering od linki licznika

Zaczęty przez manius Mechanika

3 Odpowiedzi
3262 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 14, 2008, 14:17:18
wysłana przez manius
5 Odpowiedzi
3863 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 02, 2012, 21:13:54
wysłana przez zlotaraczka92
Simmering ;)

Zaczęty przez cdsoftware Opowieści warsztatowe

12 Odpowiedzi
6157 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 27, 2012, 08:54:00
wysłana przez cdsoftware
10 Odpowiedzi
3737 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 18, 2016, 23:33:49
wysłana przez mechanik350